sábado, 12 de marzo de 2011

EXCURSIÓ SÓLLER-REFUGI DELS TOSSALS (1ª etapa) I ELS TOSSALS VERDS-COLL DE SA BATAIA (LLuc) (2ª etapa)

Excursió molt llarga, llarga, llarga i com totes, preciosa (les fotos d'en "Trigo" i d'en Miquel donan fe). En tractar-se de gairebé 34 quilòmetres la varem dividir en dues etapes.
El primer dia varem sortir de Sóller conscienciats ¿o no? que anava a ser un dia molt llarg, cap al Barranc de Biniarraix. Bé, ho pugem sense major dificultat fins a arribar al Coll de L’Ofre on vam fer un petit descans. Des del Coll les vistes són impressionants cap a la Vall de Sóller. Ja ho sabeu. Després ens dirigim cap al Pla de l'embassament de Cúber, preciós, la pau, la tranqulitat, el silenci...impressionant. Després de caminar llargament per aquell paisatge idíl·lic, varem enfilar cap a la Font d’es Noguer i posteriorment cap és Coll d’es Coloms. Bé, ho varem fer sense cap dificultat i arribem al refugi D’es Tossals després de vuit hores i mitja de caminada. Allí sopem i dormim (alguns) i ens aixequem ben ràpid per iniciar la segona etapa cap a Lluc.

Com no sabíem si l’atrossi s'encebaria amb alguns de nosaltres, va venir a dormir amb el grup un “rajat” de l'expedició per si havia de recollir a algú. No va fer falta. Al matí següent examinem els mapes i vam veure que el més fotut ja ho havíem passat (crèiem) i ho varem expulsar d'allí per temptar-nos. L'altre “rajat” ens seguia per telèfon i ens estaria esperant en “És Coll de Sa Bataia” per anar a menjar.

Sortim amb l'ànim renovat camí de la Font d’es Prat. Des d'allí baixem fins al Predi de Comafreda on vam poder observar les “Cases de Neu”, una obra d'enginyeria de fa segles com es pot apreciar en les fotos d’en Miguel. Des d'allí continuem el descens
-dur i llarg descens- cap al   “Coll de Sa Bataia” en el terme de Lluc, on arribem després de cinc hores i mitja després de recórrer més de tretze quilòmetres i mig.

Esgotats, però amb la satisfacció d'haver aconseguit el nostre objectiu, rebem a la resta de l'expedició que ens estava esperant per unir-se a nosaltres en el menjar. Bon pardals, encara que un d’ells va fer l’excursió “Es Gallet-Lluc” de 2 horetes, fàcil i també preciosa com podeu veure al vídeo.  Després de ficar els peus en aigua freda i reposar-nos de l'esforç realitzat, vam adonar d'una estupenda paella per tornar amb cotxe amb els membres del grup de suport fins a Palma.

Un dia inoblidable.

¡Fins la pròxima!.

Fotos: Miquel Barceló

Fotos Trigo

20,912 Qm., 8 h. 32 min., effectives 5 h.31 min. la 1ª etapa i

13,642 Qm. 5h.35 min., effectives 4 h. 26 min. la segona.