lunes, 16 de julio de 2012

CALES VERGES DE MALLORCA (III). CALA DE C'AN SALES.

Dijous passat dia 12, varem tornar a sortir les ratapinyades diürnes per anar a una cala/platja verge, molt petita, que descobrim l'any passat dos del nostre grup quan vam fer “Sa Volta des General”, ja que la resta del grup es va quedar en És Port des Canonge. El lloc és ideal per prendre un bany si el mar està en calma. Les roques planes a l'altura del mar, et permeten poder caminar sobre elles i llançar-te a l'aigua fent molt fàcil de nou la sortida. Es va unir aquesta vegada a nosaltres una ratapinyada que va quedar escalivada d'una excussió molt llarga que vam fer la temporada passada i no havia tornat a venir amb el grup.

Es tracta de la platja de C’an  Sales, al costat del Port des Canonge, a Esporles.

Havíem mirat la predicció del temps i tot ens feia pensar que trobaríem la mar en calma. Però, ah!. La costa Nord de Mallorca és imprevisible i encara que la força del vent ens assenyalava “0”, hi havia intervals de Sol i núvols. Quan arribem ens trobem amb un mar de fons que, encara que des de lluny ens semblava calmat, quan arribem al nostre lloc les ones trencaven amb força en la riba el que ens va impedir poder pegar l'habitual “capfico” en aquell lloc que varem descobrir  tranquil i original.

La sort que havíem tingut en les anteriors sortides estiuenques, aquesta vegada se'ns va posar de cara. Però...que havíem de fer!. Hem possat fotografíes del any passat quan varem descobrir el lloc i d'aquest dijous, que com podeu apreciar, no tenen res a veure......

Berenem al costat de s’escar que hi ha en aquell lloc i després ens quedem una estona mirant l'embat de les ones esperant que el mar es calmés... però no va ser així.

Varem descansar una estona contemplant l'espectacle del mar cabrejat, fins que varem decidir anar-nos cap a Banyalbufar i Estellencs, amb cotxe, amb l'aire condicionat amb força, perquè la calor, encara que eren les 10,30 del matí, ja començava a estopejar.

Tota la costa estava igual amb aquell mar de fons punyeter que ens va fotre la matinada. Al final acabem en el “Caló des Monjo”, al costat de Cala Fornells, lloc protegit de la fúria del mar, on vam poder prendre el nostre anhelat bany en aquella tranquil·la Cala.

La platja de C’an Sales està amagada a uns 500 metres a la dreta del Port des Canonge, on desemboca un camí que porta a la possessió del mateix nom. Noltros, havíem partit com és habitual aquest estiu, a les 8 del matí i arribem al Port des Canonge sobre les 9,15 hores. Aparquem el cotxe sota una pineda prop de la plaça, on hi havia uns operaris col·locant unes paperines de colorins peer tota la plaça, senyal que el lloc estava en festes.

Ens dirigim per darrere del port vorejant el mar i seguint un camí, passem per una casa abandonada que hi ha just a la vorera del mar, amb unes vistes immillorables cap al port i part de la costa.

Allí ja vam veure que l'aigua trencava amb força en la riba, la qual cosa ens va fer sospitar que, encara que el lloc on anàvem està una mica protegit, igual no podríem pegar el nostre capfico estiuenc.

Continuant per un sender que voreja el mar, passem just per davant d'una casa habitada. Continuem per aquell sender que es fica en un frondós bosc d'alzines i pins i caminant  vorera d'una reixeta, varem sortir a un descampat on es poden observar les plaques geològiques en les roques més ben conservades de l’illa.

Allà sembla que l'excursió s'acaba (que és el que ens va passar quan vam venir amb tot el grup). Però si passes el torrent i puges la costeta que hi ha al capdavant, surts al camí molt bé conservat que et porta a la possessió de C’an Sales i que desemboca en la mar, al costat d'un escar.

El racó és preciós i una miqueta més lluny es veu la caleta de roques, d'uns 100 metres de llarg per uns 15 d'ample. No varem poder arribar-hi.

Mala sort!. El mar pegava amb força en tota la zona i ens quedem amb les ganes de nedar allí. Res...altra vegada serà.

Fins a la propera.
                                         El camí de la possessió de C'an Sales que et porta al mar.
                                                                               S'Escar
                                                  Una fotografia d'en "Trigo" que va fer l'any passat des de s'Escar
                                                        Quan el mar està en calma, l'aigua es cristalina
                                                                    Diferència de quan està emprenyat