viernes, 25 de diciembre de 2015

FEMENIA (Coll des Ciuró).

Aquesta jornada i tenint en conta que el grup està en "quadro" per diferents motius, hem decidit  anar cap a Lluc per fer una part del camí que envolta el Puig Caragoler  per  les finques de Femenia Nou i Femenia Vell.

Es tracta d’una excursió que admet moltes variants (pujar al puig Rodó, al puig Caragoler, anar pel Pas de Na Comes, Coll des Ases, etc.etc.) pero noltros hem decidit avui fer una excursió senzilla i fàcil per deixar les més complicades per quan estigui el grup complet.

En total no han arribat a 9 quilòmetres de caminada per les pistes de Femenia per gaudir de les fantàstiques vistes que s’albiren per tot aquest indret.

Així doncs, una vegada aparcat el cotxe al Km.14,200 de la carretera de Lluc a Pollença on se troba l’entrada de les finques de Femenia (Nou i Vell),  hem començat a caminar per l’ample camí de les possessións cap el Puig Rodo que tenim al front.

Al arribar a la vorera de les Cases de Femenia Nou, després de caminar uns 15 minuts, un company del nostre grup que coneix a l’amo li ha volgut saludar i demanar-li permís per creuar les finques, permís que ens ha estat concedit molt amablement.

Continuant per la pista passam per devora un forn de calç que es troba inundat i també per la Font de mina de Femenia, que en aquesta ocasió no portava aigua.

Després de deixar les Cases de Femenia Vell a la dreta, el camí comença a pujar.  Totduna ve una barrera de ferro amb un botador vertical (hi ha bastants per aquest camí) que sortegem sense cap problema.

Un ramat d’ovelles ens miren com si res mentre anam caminant pel seu lloc de pastura, un bosquet d’alzines per on passa la nostra ruta en forta pujada fins que arribam a “Sa Font d’en Quelota” que es troba tancada amb una barrera de ferro i que queda a la nostra esquerra.

Un poquet mes endavant trobam també un abeurador pels animals.

Ara tenim davant noltros al “Coll des Ciuró” a on arribam en vint minutets de suau pujada entre el Puig de Caragoler que ens queda a l’esquerra i el Puig de Ses Moles a la dreta.

En aquest lloc es pot gaudir de unes magnífiques vistes:  ”Ses Bases de Mortix”  “la Badia de Pollença” “Es Vall d’Ariant” “Es Puig Gros de Ternelles” “Sa Cuculla de Fartàritx”  “Sa Vall d’en March”,  “Lavanor”...

Just aquí, amb aquestes vistes, hem dinat de entrepans qualcuns i carmanyola altres i després de fer una sesteta hem tornat a davallar pel mateix lloc que havíem recorregut.

Una bona i curta excursió que hi tornarem altre dia per fer-la més llarga. Val la pena.

Fins un altra bona gent.