jueves, 30 de marzo de 2017

POEMES D'UN OBRER (IV)


CANT A L'AMOR

Vaig esbrinar el Cel
entre branques d’ametller
i la neu de les flors
va obrir lleugerament
les parpelles del meu cor.

La blancor encisadora i suau
no deixava passar el temps,
bell i trist com nosaltres,

Desiara,

m’adonava del silenci
quan passaven els estels.

Vaig romandre al teu costat
i regava amb llàgrimes de desig
un esplet de roselles dins el blat,
obrires lleugerament les parpelles
i veres una vida passar
per pins i garrigues
sembrades amb mates i romaní,

Per això vaig pensar,

terra meva que em parles
no aturis mai la ventada
que em dona claredat,

I així podré

Gaudir de la vida
que Deu ens donà,
com l’aire que respir,
que el meu cor demana,
com l’Univers de l’amor,
com la flor que creix
dins el ventre de la mare.


PER EN LLUÍS, AMIC RATAPINYADA

Dalt dels cims una rosella corona
l’harmonia de l’univers,
i assegut a un pedrissal,
veig el vent que acarona
onades de goig de nostra vida
que passa sota núvols de tristor.

La fesomia del paisatge
em parla amb tendresa
i sento el meu cor bategar,
que l’anima adormida desperta
sorolls d’un temps passat.

traspàs el llindar de ma vida
com onades de mitjanit,
i no puc esbrinar el que m’envolta
i tot arreu estim.

Flors i núvols no em deixeu
que ma vida no pot córrer, com ocells esverats.

Així i tot

Les teves petjades em diuen,
caminaire estimat,
que si feble és la vida
el Cel s’ha deixondit
per que passi mon cor alleugerit
com infant agosarat
a veure com trenca l’alba
i el Sol torna a sortir.


(Miquel Sineu)

No hay comentarios:

Publicar un comentario